Autor Wątek: Pierwsze ostrzenie - wersja EKONOMICZNA!  (Przeczytany 23463 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Leszek

• Aktywny użytkownik
  • Per aspera ad astra
  • Miejsce pobytu: Szczecin
Pierwsze ostrzenie - wersja EKONOMICZNA!
« dnia: Marzec 06, 2015, 23:17:08 »
Piszę w "Ostrzeniu dla Początkujących", bo jestem kompletnie zielony. Chciałbym jednak pochwalić się moim osiągnięciem.
Dostałem od kolegi brzytwę Gold Dollar 66. Jak można było się spodziewać nie nadawała się do golenia - skrobała skórę, zostawiając włosy na miejscu. Postanowiłem ją więc naostrzyć.
Ponieważ nie chciałem wydawać kupy pieniędzy na drogie kamienie typu Coticule, a nie mogłem znaleźć nikogo w Szczecinie, kto by moją brzytwę naostrzył (jak ktoś pisał wcześniej - Szczecin miasto tępych brzytew...), kupiłem zestaw "osełek" do brzytew z Aliexpress:

(koszt ok. 24 zł!!!)
Zestaw składał się z maleńkich kamyków 400/1500 i 3000/8000, oraz z podwójnego pasa ze "skóry ekologicznej" , oraz z płótna.
Zdając sobie sprawę, że to nie jest profesjonalny zestaw przystąpiłem ochoczo do dzieła.
Stronę z 400 grit pominąłem, bojąc się, że mocno porysuję brzytwę. Zacząłem robić Xy na solidnie zwilżonej stronie 1500. Przez dłuższy czas wydawało się, że nic się nie dzieje. Brzytwa nie goliła nic a nic.

Po jakichś 45 minutach eksperymentowania z uchwytem, dociskiem i trasą przebiegu zauważyłem, że woda na kamieniu robi się mętna, z czasem wręcz szara. Na powierzchni kamienia zaczęły zostawać metaliczne smugi. Stwierdziłem, że to pewnie to - zaczyna się dziać  ;D Po chwili sprawdziłem - rzeczywiście! Brzytwa bez problemu goliła włosy na przedramieniu. Zmieniłem kamień na 3000 grit i jechałem dalej aż brzytwa zrobiła się gładka. Po tym przełożyłem na stronę 8000 grit i zrobiłem jeszcze ok. 100 Xów. Na koniec zrobiłem kilkanaście przebiegów po płóciennym pasie, oraz kilkanaście po gładkiej stronie ekoskóry.